Μεγάλο πλήγμα έχουν δεχθεί οι περίπου 14.000 αρτοποιοί της χώρας αλλά και οι 160.000 συνολικά εργαζόμενοι στον κλάδο στην χώρα μας, έπειτα από την απελευθέρωση του «bake off», την πώληση δηλαδή ψωμιού και εκτός αρτοποιείων. Έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί, έρχεται να δώσει φως σε συνέπειες που μπορεί να αποβούν καταστροφικές, όχι μόνο για τον κλάδο, αλλά και για τους καταναλωτές.
Ψωμί και στο περίπτερο;
Εδώ και καιρό πλέον, το ψωμί πωλείται στα super markets και σε κάποια καταστήματα πρατηρίων υγρών καυσίμων. Tο να πωλείται το ψωμί παντού και ανεξέλεγκτα, μπορεί να εμπεριέχει διάφορους κινδύνους:
– Σε αρκετά απ’ αυτά τα σημεία πώλησης, δεν είναι βέβαιο, εάν γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος για την ασφάλεια του προϊόντος. Μια πλαστική σακούλα δεν μπορεί να προστατέψει το ψωμί!
– Σταδιακά μπορεί να προκληθεί αφανισμός του κλάδου των αρτοποιών, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε εξαιρετικά δυσχερή θέση από την αύξηση του κόστους παραγωγής και τη δραματική μείωση της κατανάλωσης.
– Άμεση συνέπεια, γίνεται και η αύξηση της ανεργίας από τη συρρίκνωση του κλάδου.
– Ευνοούνται μόνο οι μεγάλες αρτοβιομηχανίες που σε ακόμη δυσκολότερους καιρούς πιθανότατα να μεταφέρουν την έδρα τους σε άλλη χώρα με φθηνότερο κόστος παραγωγής.
– Και το κυριότερο: το ψωμί που πωλείται εκτός φούρνου δεν είναι φρέσκο, αλλά παράγεται από κατεψυγμένη ζύμη!
Γιατί από το φούρνο της γειτονιάς;
– Γιατί όπως αναφέρουν και στην καμπάνια τους οι αρτοποιοί: «Εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται»!
– Γιατί καθημερινά 14.000 επαγγελματίες σε όλη την Ελλάδα παράγουν από επιλεγμένες ελληνικές πρώτες ύλες το ψωμί για κάθε νοικοκυριό διατηρώντας την πιο οικονομική τιμή.
– Eπαγγελματίες, αναφέρουν χαρακτηριστικά πως οι ελληνικοί φούρνοι δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τους αντίστοιχους στην Ευρώπη, καθώς είναι πλήρως εξοπλισμένοι με σύγχρονα μηχανήματα και λειτουργούν υπό αυστηρούς κανονισμούς υγιεινής και ασφάλειας.
Η γνώμη του κόσμου…
Ο φούρνος της γειτονιάς κατάφερε ακόμα και σήμερα να διατηρήσει ζωντανή την συνήθεια του έλληνα καταναλωτή για τον… άρτον τον επιούσιον!
Το 92% των καταναλωτών επιλέγουν φρέσκο ψωμί από το φούρνο της γειτονιάς.
Το 65% των καταναλωτών προτιμάει την ποιότητα.
Και το 25% των καταναλωτών επιλέγει με βάση την τιμή του προϊόντος.
Ζωντανή ελπίδα…
Παρά την ύφεση και τα προβλήματα του κλάδου οι επαγγελματίες δηλώνουν αισιόδοξοι. Καθώς και φέτος οι φούρνοι της γειτονιάς γέμισαν από τις πασχαλινές μυρωδιές, γέμισαν και από τους καταναλωτές που βιώνουν και εξακολουθούν να επιζητούν ποιoτικά και φρέσκα προϊόντα, αλλά και την οικειότητα που του παρέχει ο φούρνος που γνωρίζει εδώ και χρόνια, και επιλέγει να στηρίξει την παραδοσιακή αυτή αξία με όσα μέσα διαθέτει.
Αφήστε το σχόλιό σας